Geoffrey Rush: Sydney newspaper loses appeal over defamation payout

Advertisement

Image copyright
Getty Images

Image subtitle

Geoffrey Rush won a defamation case against The Daily Telegraph last year

An Australian newspaper lost its appeal against a record defamation payment granted to actor Geoffrey Rush.

Advertisement

Rush received $ 2.9 million last April, after winning his case against Nationwide News, a publisher owned by Rupert Murdoch.

Sydney's Daily Telegraph published stories accusing Rush of misbehaving with a former theater colleague.

Advertisement

The publisher lost its appeal against the sentence and the size of the payment.

The establishment's lawyers argued that the payment – the largest ever granted to a single person in Australia – was "manifestly excessive".

Rush received $ 850,000 for general and aggravated damages, plus more than $ 1 million for past economic losses, $ 919,678 in future economic losses and $ 42,000 in interest.

Source link

Advertisement
Advertisement

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *